Kelly Jo Brick: The Write Path With SCANDAL’s Raamla Mohamed – Part Two

A series of interviews with hard-working writers
– by another hard-working writer!

by Kelly Jo Brick

Aspiring writers often wonder how the pros got where they are. The truth is, everyone’s story is different, but there are some common elements: dedication, persistence, hard work and not giving up. read article

Love & Money Dept – TV Writing Deals for 3/11/14

Latest News About Writers Who Are Doing Better Than We Are
by munchman

  • Chrissy Pietrosh & Jessica Goldstein (COUGAR TOWN) have signed a 2 year deal to develop new projects for Universal TV. (So if you’re a big fan of COUGAR TOWN, MY NAME IS EARL, and something called BIG DAY, rejoice cuz with this kind of money changing hands something these two ladies write will definitely show up on your screen. OTOH, if you aren’t a fan….)
  • Lena Dunham (GIRLS) is writing a 4 part comic book series about everybody’s least hip, trendy, edgy, or even interesting teenager – Archie! Yep, she’s going to give the world her take on Archie and his gang. (And to make matters worse, Archie Comics is actually paying her to completely destroy their franchise. Oh, has the munchie one gone too far in showing his displeasure? Nah…I haven’t even come close to adequately expressing my disgust.)
  • Dylan Morgan & Josh Siegal (30 ROCK) have joined the uber talented Chrissy and Jessica with a 2 year deal of their own at Universal. (Except on this one el muncho is looking forward to the results of their labors.)
  • Leesa Dean (CHILLTOWN TV) has won the Focal Press “Bound to Create” contest, and TVWriter™ couldn’t be happier. (Cuz not only is she a genius animation writer-creator-producer, she just happens to be one of our featured columnists. Congrats, Leesa. Just one question…who’s Focal Press? Please spill cuz let’s be honest here, your friendly neighborhood munchman is way too lazy to google)

Bill Persky Sees GIRLS

What? You don’t know who Bill Persky is? How about this for starters?

@BillyPersky read article

Love & Money Dept – TV Writing Deals for 2/13/13

Latest News About Writers Who Are Doing Better Than We Are
  •  Roseanne Barr (don’t try to pretend you don’t know who she is) has signed a development deal with NBC, although we don’t know if she’ll put on her writing hat.  (Hey, don’t be sad. The network wanted her to play a part on THE OFFICE and this is just part of her payment. Oh, wait, maybe we should be very sad.)
  • Lena Dunham & Jenni Konner (both of ROBOTS GIRLS) are writing an HBO pilot based on Betty Halbreich’s upcoming memoir All Dressed Up and Nowhere to Go,  about the trials and tribulations of a Bergdorf Goodman personal shopper. (Yeppers, it’s a fact of life that all HBO subscribers know all about that particular store and even what personal shoppers are. Maybe they even all have them. America, we love you.)
  • Speaking of books, Nathan Bransford’s new book, Jacob Wonderbar and the Interstellar Time Warp is coming out this week, and we’re going way out on a limb to recommend that everybody read this latest installment in his Jacob Wonderbar series.  (Who knows? Maybe he’ll get a TV deal out of it, and we can move into the limelight and claim it’s all because of us. Yeah, we’re adorable that way, hmm?)
  • And, speaking of people who don’t write TV,  MTV has named Mina Lefevre, formerly of ABC Family, head of scripted  programming. If you know Mina, you should give her a call and start pitching. If you don’t know her, you should find a way to wangle a meeting and start pitching. (And if you’re Mina herself, you should start writing your own stuff cuz then you’ll get TVWriter™’s ultimate honor: We’ll put your name in bold the next time we mention it here.

Aha, we knew there was something else. In honor of the fact that we think Nathan Bransford and Jacob Wonderbar are both way cool, here’s the trailer for the new book:

read article

Why We Totally Hate HBO’s GIRLS

RobotGirlsCapture
Click the pic & see what happens (it’s so incredible the way clicking just kinda takes you somewhere…)

Yes, it’s true, everybody here at TVWriter™ despises the series GIRLS. We think it’s puerile, stereotypical, and, as Gwen the Beautiful, totally sweet, calm, and secure wife of Our Feckless Leader, LB, puts it:

Nope, sorry, but I can’t watch another episode. The first two have already made me hate myself for being the parent of a 20-something daughter and at the same time totally mistrust her. Is that what television shows are supposed to do? read article